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How to Communicate Authentically and Successfully: A training through NLP and non-verbal behaviour

1 mai 2017 - 30 juin 2017

| $690

Durée: 1 journée (7.5 heures)
Langue de l’activité: Anglais (ou Français sur demande)
Lieu: En ligne, en formation privée ou séminaire publique
Nombre d’unité(s): 0.75 UEC

Objective of the training:

When we communicate, non-verbal cues can be as important, or in some cases even more important, than what we say.

Non-verbal communication can have a great impact on the listener and the outcome of the communication.

Why is it so important ?

Interpersonal communication is much more than the explicit meaning of words, the information or message conveyed. It also includes implicit messages, whether intentional or not, which are expressed through non-verbal behaviours.

Non-verbal communications include facial expressions, the tone and pitch of the voice, gestures displayed through body language (kinesics) and the physical distance between the communicators (proxemics).

These non-verbal signals can give clues and additional information and meaning over and above spoken (verbal) communication.

Non-verbal Messages Allow People To:

  • Reinforce or modify what is said in words. For example, people may nod their heads vigorously when saying « Yes » to emphasise that they agree with the other person, but a shrug of the shoulders and a sad expression when saying « I’m fine thanks,” may imply that things are not really fine at all!
  • Convey information about their emotional state.
  • Define or reinforce the relationship between people.
  • Provide feedback to the other person.
  • Regulate the flow of communication, for example by signalling to others that they have finished speaking or wish to say something.

Types of Non-Verbal Communication:

The types of interpersonal communication that are not expressed verbally (with speech) are called non-verbal communications.

There are many different types of non-verbal communication.

They include:

  • Body Movements (Kinesics), for example, hand gestures or nodding or shaking the head;
  • Posture, or how you stand or sit, whether your arms are crossed, and so on;
  • Eye Contact, where the amount of eye contact often determines the level of trust and trustworthiness;
  • Para-language, or aspects of the voice apart from speech, such as pitch, tone, and speed of speaking;
  • Closeness or Personal Space (Proxemics), which determines the level of intimacy;
  • Facial Expressions, including smiling, frowning and even blinking; and
  • Physiological Changes, for example, sweating or blinking more when nervous.

Content

  • Myths and preconceptions about non-verbal communication
  • Developing skills of observation
  • Common denominators of non-verbal language
  • Understanding common gestures
  • Discovering hidden meanings
  • Detecting alliances
  • Differentiating between conscious and unconscious gestures
  • How to evaluate authenticity
  • The positioning of the body and its significance

FORMATEUR : Marc Dumaine, MBA

Diplômé de HEC Montréal, Marc Dumaine possède un BAC en Gestion et un MBA en stratégie des affaires.  Il est à la tête du centre de coaching  Asana Coaching, fondé il y a plus de deux ans. Son parcours professionnel l’a emmené à exceller au sein des relations publiques du Casino de Montréal. Plus tard,  le domaine des affaires l’interpella à titre de consultant pour le Cirque du Soleil, Kruger et diverses autres compagnies. Finalement, depuis plusieurs années, Marc se spécialise dans l’optimisation du plein potentiel tant organisationnel que personnel. Sa clientèle compte autant des athlètes professionnels, des gens d’affaires que des artistes de la colonie artistique.  En 2012, on nomme Asana Coaching comme partenaire officiel des 15000 ingénieurs du réseau ETS.

En tant que coach et au cœur de sa mission de vie, Marc pense sincèrement que chaque individu a une mission sacrée à accomplir dans sa vie et qu’il suffit seulement d’un guide et mentor efficace pour lui montrer plus rapidement le chemin.  De plus, avec sa vaste expérience organisationnelle, Marc constate que trop d’efforts sont mis dans la résolution de problèmes plutôt que dans la recherche de solution.  Il s’intéresse don, à développer des outils adaptés aux systémiques organisationnelles et au développement de processus relationnel permettant un alignement cohérent et flexible aux changements dont les entreprises font face.

sofeduc

Éducation pour les Leaders en Ingénierie, Technologie et Environnement (É.L.I.T.E) est membre institutionnel autorisé par la société de formation et d’éducation continue (SOFEDUC) à émettre des Unités d’éducation continue (UEC). Une UEC correspond à dix heures de formation.

É.L.I.T.E est un organisme Formateur agréé par la commission des partenaires du marché du travail aux fins de l’application de la loi favorisant le développement et la reconnaissance des compétences de la main-d’œuvre. Toutes les formations répondent aux exigences de la loi sur les compétences (loi du 1%).

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Séminaire : How to Communicate Authentically and Successfully: A training through NLP and non-verbal behaviour
Lieu : En ligne - , , Canada
Date de début de séminaire : 01 mai 2017
Date de fin de séminaire : 30 juin 2017

Montant avant taxes : $690.00
Montant taxes TPS : $34.50
Montant taxes TVQ : $68.83
Montant total du séminaire : $793.33 (taxes TPS et TVQ incluses)


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Détails

Début :
1 mai 2017
Fin :
30 juin 2017
Prix :
690
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